Darschibar

Toto jsou stránky modulu Darschibar pro hru Neverwinter Nights 1. Zde můžete najít materiály, které jsou potřebné pro hru na serveru. Najdete zde popis podzemního kraje Darschibar, jeho reálie, herní restrikce, které vyplývají z podstaty světa Ornilie a podzemní říše Xyhtropac a mnoho dalšího.


Darschibar je (prozatím) neperzistentní fantasy ST RP svět. Neperzistentní - tedy nikoli s neustálým provozem. K tomu se snad časem dopracujeme.

Samozřejmě, svět je na přítomnosti postav a svém vypnutí/zapnutí nezávislý.

ST RP je zkratka z anglického Storytelling Role Play. V podstatě to znamená, že hráčům Darschibaru jde v první řadě o příběhy, které jejich postavy prožívají. Nezáleží nejvíce na statistikách a zkušenostech postavy, nemusí být nejsilnější nebo nejbohatší postavou světa, aby si užili svůj díl zábavy. Postavy samozřejmě nežijí své životy jako by se jednalo o skutečné bytosti ve skutečném světě. Jejich svět je vymyšlený a od našeho reálného se velice liší. Je to fantasy svět a hlavní změnou je přítomnost magie. Nicméně, všechny věci, které v našem světě nějak fungují, budou s největší pravděpodobností fungovat v Darschibaru stejně, pokud to herní systémy dovolí.

RP (hraní charakteru postavy) je doporučeno, nicméně nikoli do "krvavých důsledků" jako na některých jiných serverech. Storytelling má před RP přednost, pokud je třeba provést nějakou akci mimo RP (typicky nějakou OOC akci), je to v pořádku, pokud je to důležité pro příběh. Darschibar je jediný ST server na české NWN scéně.

Darschibar je postavený na platformě hry Neverwinter Nights. Abyste si ho mohli zahrát, potřebujete tuto hru a dále oba její datadisky, Shadows Of Undrentide a Hordes Of The Underdark. Dále potřebujete balíček rozšíření CEP ve verzi 2.1, který si můžete stáhnout například na NW Vaultu. A konečně potřebujete konfigurační a rozšiřující soubory (HAK) samotného Darschibaru. Ty naleznete v tomto odkazu.

Herní reálie

Náboženství a bohové jsou nedílnou součástí světa Ornilie, s nímž je vhodné se alepoň zběžně seznámit. Ornilie je fantasy svět, vymyšlený autorem těchto stránek, v němž se odehrávají četné příběhy hráčů v PnP RPG hrách, ale i děj několika knih (čtěte zde).

Rozhodně doporučujeme si před vytvořením první postavy přečíst, jaké je náboženské pozadí a bohové, jaké existují kulty. Postava tak může zjistit, jakého boha by měla uctívat, případně zdůvodnit, proč uctívá jiného. V některých případech může zůstat ateistou.

Uctívání bohů, kteří nejsou popsáni, se nedoporučuje, kvůli kolizi s pozadím světa. Pokud máte nápad, jak by se panteon vhodným způsobem mohl rozšířit, kontaktujte TEAM.

Smrt v RP světech není většinou definitivní, bohové se povětšinou slitují nad padlým hrdinou a umožní mu návrat do světa. Bohužel, v Darschibaru toto neplatí. Smrt je smrt a pokud nastane, postava je prostě mrtvá. Tato varianta je též označována jako permanentní smrt.

Možná se vám zdá, že je svět příliš přísný, ale není tomu tak. Smyslem ST serveru je vytvářet příběhy. Jakýpak je to příběh, kde po velkém úsilí postavy zabijí známého zloducha a on se vzápětí znovu objeví?

Abyste neřekli, že jsme moc tvrdí, nastíníme zde stručnou představu o funkčnosti systému. Hodně záleží, za jakých okolností postava zemře. Pokud se to stane při výpravě, ostatní postavy mají možnost ji vzkřísit pomocí svitků či kouzel božské magie, případně odnést její tělo k léčiteli (pozn. smrt v Darschibaru není hodnocena jako smrt, dokud postava opravdu nezemře, tj. nepřestane hrát. Do té doby jsou všechny "smrtelné" příhody brány jako těžké poranění, kóma či bezvědomí). Jinými slovy, pokud je o postavu nějak postaráno, není mrtvá. Vše si také bez problémů pamatuje (vyjma doby, kterou strávila v bezvědomí) a nemusí nic zapomínat, čímž se hra zbavuje nereálných problémů s pamětí po vzkříšení, tak častých na jiných serverech. Pokud postava zemřela osamocena, má ovšem problém a stojí před hrozbou skutečné, permanentní smrti. Nicméně, jak už bylo řečeno výše, je pouze težce zraněná a existuje jistá možnost, že se vzpamatuje a dokáže se nějam odplazit vlastními silami (nespoléhejte na to, sice se to může povést, ale nemusí).

No a ještě do třetice je tu možnost, že postavu někdo najde a dopraví k léčiteli. Pravděpodobnost, že se tak stane, klesá podle lokace, v níž postava utrpěla smrtelnou nehodu. Na hlavních cestách je poměrně vysoká, v odlehlých chodbách velmi malá. Navíc, pokud je postava zabita např. masožravým tvorem, který ji vzápětí sežere, nebo vrahem, který se přesvědčí o skutečné smrti, žádné záchranné možnosti nenastanou. Smůla.

Ve hře je ještě jedna možnost, jak přežít vlastní smrt, dokonce i tu skutečnou, se zničením těla. Ovšem nebude popsána na fóru, je třeba ji objevit ve hře. A také není už z principu dostupná každé postavě. Samozřejmě, smrt je tzv. full loot, to znamená, že všechny věci postavy zůstanou ležet tam, kde zemřela, dokud je někdo nesebere.

Zde ozřejmíme jistý rozdíl mezi HC RP a ST RP světem. Postava leží umírající v chodbě po smrtelném zranění. V HC RP světě je nepřípustné zavolat pomocí kanálu [Tell] nebo jinými prostředky (mobil, ICQ) o pomoc. V ST RP serveru nejsou přípustné jen OOC postředky. Tzn. volání: [Tell]: "umírán v chodbách u hřbitova, přijď mě zachránit" je špatně a bude ze strany DM penalizováno, pokud bude dotyčný přistižen. Nicméně, volaní: [Tell]: "ve vesnici ses dozvěděl, že XY (postava) odešel už před drahnou dobou do chodeb a dosud se nevrátil. lidé už o něj mají strach, jestli se mu nestalo něco zlého." je v pořádku. Volání nesmí obsahovat přesné udání lokace (mimo zvláštních případů, kdy např. existuje mezi dvěma zmíněnými postavami telepatické pouto, ale smí obsahovat směr, kterým odešel.


Prvopočátkem pro hru je seznámení se s materiály světa Xyhtropacu. Jakmile to zvládnete, můžete (doporučena je alespoň základní znalost mechaniky NWN) přistoupit k vytvoření své postavy. Vše potřebné vám poskytne tento seznam.

Ornilie

Xyhtropac

Warzone

Darschibar

Shadowrun

Neogenesis

Outfall

Home